انواع برنج های جهان

برنج به طور گسترده در غذاهای آسیایی و هندی استفاده می شود، اما می توان آن را در انواع غذاها از سراسر جهان یافت.

این دانه‌های خوراکی در اشکال، اندازه‌ها، بافت‌ها و طعم‌های منحصربه‌فرد وجود دارد. این به راحتی یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در سراسر جهان است.

برنج قرمز

حدودا بیش از 40000 نوع برنج در دنیا وجود دارد. برنج قرمز عربی گران ترین برنج دنیاست که در عربستان سعودی کشت می‌شود.

این برنج فیبر زیادی دارد و برای سیستم گوارش بسیار مفید است.

برنج قرمز بخاطر منیزیوم و فیبر بالایی که دارد در جلوگیری و درمان بسیاری از بیماریها موثر است.

برنج قرمز در کاهش وزن و بهبود سیستم گوارش بسیار موثر است.

برنج قرمز دارای آهن، کلسیم ، زینک، ویتامین های b1, B2 , b6 و سلینیوم ، پتاسیم و پروتئین است.

برنج سیاه

گاهی اوقات به آن برنج ممنوعه می گویند، اگرچه این روزها چندان ممنوع نیست، به طور گسترده در فروشگاه هایی مانند Whole Foods، Trader Joe و حتی Walmart در دسترس است. طعم خاکی و آجیلی دارد. حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که رنگ آن را تیره می کند (همان آنتی اکسیدانی که در بلوبری و شاه توت وجود دارد). در ایران در برخی از فروشگاه های بزرگ موجود است.

برنج باسماتی

این یک نوع برنج هندی دانه بلند است. احتمالاً آن را در کاری داشته اید. این یک برنج عطری با طعم آجیلی هست. اگر می خواهید خودتان پلو درست کنید، این همان برنجی است که باید به سراغ آن بروید.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای حاوی مواد مغذی بیشتری مانند فسفر، منیزیم و پتاسیم است، در حالی که فیبر بیشتری در هر وعده نسبت به برنج سفید دارد.

برنج پارابویلد

برنج پارابویلد برخلاف برنج سفید و قهوه‌ای معمولی فراوری میشوند. این برنج در حالی که پوسته خارجی آن هست در آب و بخار خیسانده میشود. سپس خشک میکنند و پوسته خارجی برنج را میکنند و بسته‌بندی میکنند. چون پوسته برنج بیشتر می ماند مواد مغذی و ویتامین های B و پتاسیم را جذب می‌کند.

برنج چسبناک

برنج چسبناک حاوی آمیلوز کمتری نسبت به سایر انواع برنج است که باعث می شود دانه های پخته شده به هم بچسبند. این یک برنج شیرین است که در بسیاری از غذاهای آسیایی از جمله دسرها استفاده می شود. می توانید آن را بجوشانید یا بخارپز کنید.

برنج وحشی

برنج وحشی از دانه هایی ساخته شده که از نوعی علف مرداب به دست می آید. نسبت به برنج معمولی آنتی اکسیدان بیشتری دارد و ممکن است به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *